fredag 9 juli 2010

30 flygtimmar, 6 säkerhetskontroller och alldeles för mycket flygplansmat senare…







…är min personliga flygkvot uppfylld för livet. Det var inte så jobbigt som det låter, för att jag flög med Emirates – ett av världens bästa flygbolag. Ett stort plus för deras snygga och hjälpsamma flyvärdinnor.

Såhär såg min resa ut:

Arlanda - London Heathrow - började nästan gråta när planet lyfte =(

3 timmars flygplats- och flygplansbyte till Gatwick mitt i Londons rusningstrafik

London Gatwick – Dubai - Bilderna är från Dubais flygplats ^^

Dubai – Bangkok - har aldrig sett så stort urval av vattenpipor i kombination med kvinnor i burka som på Dubais flygplats

Bangkok – Sydney - thailändarna är elaka nog att inte bara skanna handbagaget utan också öppna det och rota igenom det

Sydney – Christchurch - börjar tröttna på flygplansmaten, skrikande barn och feta grannar som tar halva min stol

Christchurch – Dunedin - oseriös säkerhetsgenomgång – de skämtade om hur snyggt en syrgasmask ska sitta

Taxi till huset - förstod inte ett ord av vad taxichauffören sa förutom att hans gravida fru är 19

Efter en sådan resa vill man komma till ett (varmt) rum med en skön säng. Så blev det inte riktigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar